Når man driver en webshop, er det vigtigt at have et system til at samle og analysere kundedata. Kun på denne måde kan man sikre sig, at ens webshop giver den bedste oplevelse for kunderne – og dermed øger chancerne for at få dem tilbage igen. I denne artikel gennemgår vi tre grunde til, hvorfor god kundedata er så afgørende for e-handel.
For det første giver gode kundedata os mulighed for at tilpasse webshoppen til kundernes behov. Vi kan se, hvilke produkter der sælger bedst og hvilke sider der bliver besøgt oftest. På denne måde kan vi sikre, at kunderne får præcis det, de ønsker sig, når de besøger shoppen igen.
For det andet giver gode kundedata os mulighed for at lave en målrettet marketingindsats. Vi kan se, hvilke kundegrupper der er mest interesserede i vores produkter, og på denne måde kan vi sende dem målrettede tilbud og kampagner.
For det tredje giver gode kundedata os mulighed for at finde eventuelle problemer med shoppen. Vi kan se, hvilke sider der bliver forsøgt besøgt ofte, men ikke fuldført, og på denne måde kan vi finde eventuelle problemer med shoppens brugervenlighed eller funktionalitet.
Har du styr på din KYC?
For at sikre dig, at du har styr på dine kundedata, er det vigtigt at have en god KYC-proces (Know Your Customer). Med en god KYC-proces kan du sikre, at alle de data, du indsamler om dine kunder, er korrekte og opdaterede. På denne måde kan du undgå at bruge tid og penge på at kontakte kunder for at få deres rigtige informationer, eller i værste tilfælde risikere at blive afvist af betalingssystemer som f.eks. PayPal.
En god KYC-proces indebærer bl.a., at du altid beder dine kunder om at bekræfte deres identitet, når de foretager en handling på shoppen, f.eks. ved at logge ind eller oprette en profil. Dette kan gøres ved hjælp af en NemID-lignende løsning, hvor kunden skal bruge deres personlige ID og adgangskode. På denne måde kan du sikre, at kun de rigtige personer har adgang til dine kundedata, læs mere.
Lav dybere markedsføringsegmenter
For at kunne lave en effektiv markedsføringsindsats er det vigtigt at have gode og dybdegående segmenter af dine kunder. På denne måde kan du sende dem budskaber, der er tilpasset deres behov og interesser.
For at lave gode segmenter af dine kunder er det først og fremmest vigtigt at have styr på, hvilke data du har om dem. Udover deres navn og adresse, kan det være relevant at have data om, hvilke produkter de har købt, hvor ofte de besøger shoppen, hvornår de foretager deres køb, osv
Når du har styr på dine data, kan du begynde at lave segmenter af dine kunder. Et eksempel på et sådant segment kunne være “kvinder over 35 år, der bor i København, og har købt hudplejeprodukter for over 500 kr. inden for de sidste 3 måneder”
Når du har lavet dine segmenter, kan du begynde at sende dem målrettede tilbud og kampagner, som vil give mere effektive reklamer og forhåbentlig penge i kassen.
Irregular heartbeat Cardiac Arrhythmias Tell your provider right away if you experience fast, slow, or irregular heart rate, shortness of breath, fainting, or dizziness, which may indicate serious cardiac arrhythmia priligy medication
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me. https://www.binance.com/hu/register?ref=FIHEGIZ8